13 aprilie 2017

AKORD - FORMAȚIE POP



        
       Akord este formaţie pop cu elemente pop-rock. Ideea creării trupei Akord i-a venit lui Igor Strilbițchi în vara anului 2006, în timpul vacanței din Crimeea. Timp de trei luni au tot ales denumirea pentru formație, pînă ce, în cele din urmă, s-au oprit la denumirea Akord, căci mărturisesc băieții „e un termen muzical și are aceeași semnificație în multe limbi ale lumii”. Astfel, formația Akord îşi începe activitatea artistică, de facto, la 4 decembrie 2006, pe scena Palatului Naţional, în cadrul concertului Potcoava de Aur 2006.

     Iniţial, din formaţie făceau parte trei membri: Igor Sîrbu, Igor Stribiţchi şi Victor Balan. În această formulă au lansat prima lor piesă „Unde-i dragostea”. Au colaborat la începuturi cu compania Music Master.

     Victor Bălan părăseşte formaţia în iunie 2007, iar în luna august a aceluiaşi an, în trupă vine Victor Răilean. Împreună, băieţii realizează piese care intră în topurile autohtone şi participă la numeroase concerte, evenimente culturale. Primul videoclip la piesa În ochii mei a fost lansat tot în anul 2007.

    În anul 2008 formaţia Akord au o evoluție de succes. În luna martie primesc mențiune la Concursul George Grigoriu de la Brăila, fiind apreciaţi înalt de Mirabela Dauer. Tot în anul 2008 începe colaborarea cu Iurie Badicu, noul lor manager. Compania Fabrica de hituri, sub patronatul lui Ghenadie Boleacu, este cea care susţine cu succes cariera muzicală a formaţiei. În luna decembrie 2008 Akord dă un concert live la Palatul Naţional, la care lansează primul lor album cu genericul Cerul care ne-a unit. Albumul conţine 11 piese, printre acestea cunoscutele hituri: Maria, Ochii tăi, Alină-mă, Numai tu etc. La eveniment i-au avut ca invitaţi pe Mihai Trăistariu şi trupa Talisman din România, cu un recital în cadrul spectacolului.

     Din iunie 2010 formația Akord evoluează în formula de duet: Igor Sîrbu şi Igor Stribiţchi. În acest format au lansat pe piaţa muzicală piesa Mă doare, care a devenit hit și s-a menținut mult timp în topurile muzicale la TV şi Radio.

     În anul 2011 Igor Sîrbu şi Igor Stribiţchi evoluează în scenă alături de Orchestra Simfonică Teleradio-Moldova, dirijată de Maestrul Georghe Mustea, la spectacolul aniversar 60 de ani, apoi, la scurt timp, maestrul Eugen Doga îi invită la concertul său aniversar.

      2011 a fost un an productiv pentru trupă: lansarea single-ului Crush. În același an au primit fiecare titlul de Artist Emerit al Republicii Moldova.

Formația Akord a colaborat fructuos cu: Cristina Croitaru, Ștefan Petrache, Eugen Doga, Anastasia Lazariuc, Smiley etc.

     Sîrbu Igor născut la 6 martie 1987. Prima apariţie în scenă − la concertul de 8 martie din satul natal Copanca, Căuşeni, la vîrsta de nouă ani. Și-a făcut studiile la Colegiul de Muzica Șt. Neaga, apoi la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice G. Musicescu de la Chișinău.

     Stribiţchi Igor născut la 17 martie 1984. Prima evoluare în scenă la Concursul republican la saxofon în anul 1997, unde a cîştigat locul întîi. A studiat la Colegiul de Muzica „Șt. Neaga”, apoi la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice G. Musicescu de la Chișinău.

Premii și titluri:

Potcoava de aur 2007 – piesa Alină – mă;

Brăila, România 2008 – Concursul Internaţional George Grigoriu, menţiunea I;

Şlagărul anului 2008 – piesa Pentru ea;

Şlagărul anului 2009 – piesa Crede-mă;

Şlagărul anului 2010 – piesa Mă doare;

Potcoava de aur 2010 – piesa Mă doare;

Premiul VIP Fashion Stil masculin – 2010;

Premiul Busuioc TV 2011 – piesa Mă doare;

Titlul de Artiști Emeriți ai Republicii Moldova - 2011;

Șlagărul anului 2014 − piesa Chakarita etc.

Piese:

Unde-i dragostea? – 2006

Maria – 2006

Alină-mă, Pentru ea, În ochii mei, La mulţi ani, Corason – 2007

Crede-mă, Numai tu, Într-o zi – 2008

Driving away, Crede-mă amore, One more time – 2009

Mă doare, Cînd te visam, Tu şi eu – 2010

Crush - 2011

Numai tu, Într-o zi, Codrii mei, Live The Show - 2012

Satele Moldovei, Am uitat să uit de tine, Seară albastră -  2013

Chakarita - 2014

Ivana - 2015
Armele - 2016

Din iunie

Din iunie 2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu